به گزارش سایت طلا ، در این گزارش به یکی از پر تکرارترین سوالات بیمه شدگان تامین اجتماعی پاسخ داده ایم.
درحال حاضر چه نوع خدماتی در کارگزاریهای رسمی قابل ارائه است؟
پاسخ: خدمات صدور، چاپ و تحویل دفترچههای درمانی – حمایتهای کوتاه مدت شامل پرداخت هزینه پروتز و اروتز، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن، پرداخت کمک هزینه ایام بارداری – صدور و چاپ برگه پرداخت بیمه شدگان خاص – دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان به صورت اینترنتی – تشکیل پرونده مطالباتی کارگاهی - پذیرش اسناد خسارات متفرقه – امور مرتبط با بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد – امور مرتبط با بیمه رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری
آیا برای دریافت خدمات دفترچه درمانی همچنان بایستی به شعبه اصلی محل پرداخت حق بیمه خود مراجعه نمود؟
پاسخ: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و مخاطبین سازمانی درحال حاضر با ایجاد تمهیدات لازم، کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی میتوانند به منظور دریافت خدمات دفترچه درمانی خود و افراد تبعی به نزدیکترین و در دسترسترین کارگزاری (در سراسر کشور) مراجعه و خدمات مزبور را دریافت کنند.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مطالباتی و اخذ کد کارگاهی از طریق کارگزاریهای رسمی به چه صورت میباشد؟
پاسخ: به منظور کاهش حجم مراجعات به شعب تأمین اجتماعی و تسریع در اجرای این فرآیند کلیه کارفرمایان اعم از حقیقی و حقوقی میتوانند جهت تشکیل پرونده و اخذ کدکارگاهی خود، با ارائه مدارک و مستندات مربوطه به کارگزاری ذیربط در محدوده عملکرد شعبه خود مراجعه و درکمترین زمان ممکن نسبت به تخصیص و دریافت کد کارگاهی خود اقدام نمایند.
مدارک مورد نیاز بابت کارگاههای دارای شخصیت حقیقی:
- جواز کسب صنفی معتبر (دائم یا موقت).
- پروانه تأسیس یا بهره برداری.
- اسناد مالکیت یا اسناد اجاره یا صلح نامه کارگاه.
- احکام مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه.
- تاییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهره برداری کارگاه.
- تکمیل و ارائه فرم نمونه امضاء و اثر انگشت کارفرما و کدملی.
مدارک مورد نیاز بابت کارگاههای دارای شخصیت حقوقی:
- تکمیل و ارائه فرم نمونه امضاء صاحبان امضاء مجاز و نمونه مهر آنها.
- آگهی تاسیس، روزنامه رسمی و اساسنامه شرکت.
- تصویر سند مالکیت یا اجاره محل شرکت.
- پروانه تأسیس یا بهره برداری.
- سایر مدارک مرتبط با شروع فعالیت و تاسیس شرکت در صورت ضرورت (مانند اظهار نامه ثبت و موافقت اصولی)
- شناسه و کد ملی اشخاص حقوقی.
اقدام لازم در خصوص اخذ مجوز کارگزاری و شرایط متقاضیان چیست؟
پاسخ: در صورت تصمیم به واگذاری مجوز کارگزاری، مراتب و شرایط متقاضیان به نحو مقتضی از طریق ادارات کل ذیربط و سایت رسمی سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.
در صورت تمایل به امتیازدهی به کارگزاریهای رسمی سراسر کشور چه باید کرد؟
پاسخ: به منظور رعایت اصل تکریم مخاطبین سازمان و اخذ نظرات مستمر آنان در جهت ارتقاء کارائی و افزایش بهره وری در کارگزاریهای رسمی، سامانه نظر سنجی کارگزاریها در سایت رسمی معاونت و سامانه پیامکی با شماره ١٠٠٠١٤٢٠١جهت امتیاز دهی به آنها راه اندازی گردیده است تا مراجعین نظرات خود را در قالب دادههای کمی و منفصل ارائه نمایند.
امتیازدهی از طریق سامانه پیامکی در خصوص عملکرد کارگزاری به وسیله ارسال پیامک به شماره ١٠٠٠١٤٢٠١ به شکل ذیل امکان پذیر میباشد:
کد کارگزاری= امتیاز (١= عالی،٢= خوب،٣= متوسط،٤= ضعیف)