قیمت طلا به پایین ترین میزان یک ماه و نیم اخیر خود رسید

پس از سقوط قیمت طلا در هفته گذشته ما در این هفته نیز شاهد کاهش قابل توجه قیمت این فلز گرانبها هستیم.

خبر را برای من بخوان

همراه با افزایش بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده و همچنین تقویت شاخص دلار از ابتدای این هفته قیمت طلا در روز گذشته شقوط نسبتا شدیدی را شاهد بود.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی در عدد 1739 دلار در حال معامله است و 11 دلار کاهش را در روز نشان می دهد. نقره نیز همانند طلا سقوط شدیدی را تجربه کرده و به 22.19 دلار به ازای هر اونس رسیده است.

علاوه بر بازار طلا، بازار سهام نیز در روز گذشته با افت اندکی و مواجه شد و شاخص های آن از خود رشد منفی نشان دادند که می توان آن را نیز به افزایش بازده اوراق قرضه نسبت داد.

بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا در حال حاضر 1.529 درصد و بالاترین حد در سه ماه گذشته است. بانک های مرکزی بزرگ جهان در حال آماده سازی برای پایان دادن به سیاست های مالی آسان گیرانه خود در سال های گذشته هستند که در کاهش قیمت طلا و افزایش ارزش بازده خزانه داری آمریکا تاثیر داشته است.

در کنار این موارد کشور های اروپایی و چین با کمبود شدید انرژی مواجه شده اند که به نظر می رسد به این زودی برطرف نشده و این موضوع باعث افزایش پیدا کردن قیمت نفت خام به بشکه ای 76.25 شده است. همچنین گاز طبیعی نیز به بالا ترین قیمت طی هفت سال گذشته رسیده است.

از نظر فنی روند نزولی در معاملات کوتاه مدت طلا حاکم است. حمایت اصلی قیمت طلا سطح 1700 دلار می باشد که طلا برای رسیدن به ان باید به زیر سطوح حمایتی 1731 و 1725 دلار سقوط کند.

از ظرف دیگر طلا برای انکه بتواند روند خود را صعودی کند باید ابتدا از مقاومت 1750 دلار عبور کند. مقاومت بعدی پیش روی طلا نقطه ی 1760 دلاری خواهد بود و 1788 دلار سقف مقاومت طلا به شمار می رود.