سریع‌ترین شارژر خودرو‌های برقی راه اندازی می‌شود

شرکت سوئیسی سریع‌ترین شارژر خودرو‌های برقی جهان را ساخته است که خودرو را در ۳ دقیقه برای مسافت ۱۰۰ کیلومتری شارژ می‌کند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، شرکت سوئیسی سریع‌ترین شارژر خودرو‌های برقی جهان را ساخته است که خودرو را در ۳ دقیقه برای مسافت ۱۰۰ کیلومتری شارژ می‌کند.

شرکت مهندسی سوئیسی ABB در روز پنجشنبه اعلام کرد که سریع‌ترین شارژر اتومبیل‌های برقی جهان را راه اندازی کرده و در حال برنامه ریزی برای تولید انبوه آن است. این شارژر می‌تواند حدود ۳ میلیارد دلار ارزش داشته باشد و در معرض دید عموم مردم قرار گیرد. این شرکت افزود که شارژر جدید آن با نام، Terra ۳۶۰، می‌تواند حداکثر چهار خودرو را به طور همزمان شارژ کند و هر خودروی برقی را در کمتر از ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

شرکت مذکور اعلام کرد که این شارژر، خودرو را در مدت ۳ دقیقه برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسافت شارژ می‌کند و قرار است که در پایان سال در اروپا عرضه و در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده و مناطقی از آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه به بازار عرضه شود. "EPB" شاهد افزایش تقاضا برای شارژر‌ها است و بیش از 460 هزار شارژر الکتریکی از زمان ورود به این حوزه در سال ۲۰۱۰ در بیش از ۸۸ بازار فروخته است.