به گزارش موبوایران، یکی از مهمترین ویژگیهای رابط کاربری One UI این است که در انواع و اقسام گوشیهای سامسونگ عملکرد مشابهی را ارائه میکند. این یعنی تجربهی نرمافزاری در گوشیهای ارزانقیمت سامسونگ تفاوت گستردهای با تجربهی نرمافزاری پرچمداران این شرکت ندارد.
در این میان، سامسونگ در برخی از اپلیکیشنهای خود از طریق نمایش تبلیغات کسب درآمد میکند. این یعنی برخی کاربران بعد از خرید گوشی ۱۱۰۰ دلاری گلکسی S21 اولترا، در برخی از اپلیکیشنها با تبلیغات مختلفی روبرو میشوند و چنین کاری صدای این افراد را درآورده است. حالا همانطور که سامسونگ وعده داده بود، این شرکت روند حذف تبلیغات درون اپلیکیشنهای خود را آغاز کرده است.
این کار با اپلیکیشنهای Samsung Pay، Weather و Health کلید خورده است. یکی از کارکنان سامسونگ هم این موضوع را تایید کرده و کاربران در سایتهای مختلف از این حرکت استقبال کردهاند. اگرچه سامسونگ به طور رسمی گفته که فعلا فقط نمایش تبلیغات گوشیهای موجود در کره جنوبی متوقف میشود، اما گزارشها از توقف نمایش این تبلیغات در گوشیهای کاربران آمریکایی خبر میدهند. به نظر میرسد دیگر اپلیکیشنهای سامسونگ هم در آیندهی نزدیک نمایش تبلیغات را متوقف خواهند کرد.